poniedziałek, 4 sierpnia 2014

World Of Coffee | World Coffee Events | Rimini | 10-13.06.2014 | zaległa relacja

Cały czerwcowy tydzień spędziliśmy w słonecznej Italii, gdzie odbywały się targi World of Coffee oraz Mistrzostwa Świata Barista. Streszczając wyjazd, w poniedziałek kibicowaliśmy Ilonce podczas Mistrzostw Świata Aeropress, niestety Ilonka nie wygrała, ale i tak pokazała kawał dobrego kawowego rzemiosła. Od wtorku do czwartku czynnie uczestniczyliśmy na targach - parzyliśmy kawy na Brew Barze, spijalismy dużo dobrych kaw podczas niezliczonych cuppingów, maltretowaliśmy ekspresy i młynki różnych producentów kibicowaliśmy Kasi i Marcinowi w trakcie ich startów i uczestniczyliśmy w kilku różnych warsztatach dotyczących m.in. technik parzenia, ekstrakcji i refraktometrów, jakości wody w kawie, chemii mleka itp. W skrócie przećpanie kawowe każdego dnia :)
Ostatniego dnia (jak się okazało w piątek 13-go) wyruszyliśmy w podróż do Belforte Del Chienti, do fabryki Nuova Simonelli. Na miejscu uczestniczyliśmy w prezentacji nowego ekspresu Victoria Arduino 388 Black Eagle Gravimetric prowadzonej przez Jamesa Hoffmanna (Square Mile Coffee Roasters), następnie pojechaliśmy do muzeum ekspresów, a na koniec zwiedziliśmy linię produkcyjną. Pełni wrażeń, po kolacji wyruszyliśmy w 17-godzinną podróż do Opola :P

1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

2. Jeżeli chodzi o kawę to uważam, że jedną z najlepszych jest kawa gruboziarnista, świeżo mielona. Zawsze parzę sobie taką kawę przez odpowiedni czas w dzbanku z zaparzaczem, który kupiłem swego czasu na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/kawa-i-herbata/dzbanki-i-imbryki. Sposób parzenia kawy jest bardzo istotny i ma przede wszystkim wpływ na jakość smaku oraz aromat tego napoju. Zawsze staram się zwracać uwagę na tego typu rzeczy.